• Leliestraat 1A Hattem
  • verkoop@brinktechniek.nl
  • 038 - 447 57 50
  • Leliestraat 1A Hattem
  • verkoop@brinktechniek.nl
  • 038 - 447 57 50

CAN BUS educatieve trainer MSCAN1

Productnr.: 450.3.MSCAN1

Beschrijving

CAN BUS educatieve trainer MSCAN1


Volledig functioneel systeem
• Diagnose via OBD 16-polige diagnosebus
• Open contacten voor meetsysteemcomponenten en circuits
• Foutcodesimulaties


Het volledig functionele CAN-BUS-netwerksysteem is geïnstalleerd in een mobiel aluminium frame. Dit CAN BUS trainingsbord - trainer is speciaal ontworpen om technische studenten te helpen de constructie van het systeem te begrijpen.

Het educatieve trainingsbord is gebaseerd op OEM-componenten van Mercedes-Benz. De stand is voorzien van een functioneel CAN GATEWAY 2.0 systeem. De trainingsbord-simulator is een geweldig educatief hulpmiddel waarmee studenten de structuur van het CAN-gatewaysysteem kunnen leren kennen, de componenten ervan kunnen bestuderen en verschillende metingen, tests en andere diagnostische procedures kunnen uitvoeren. Voor technisch en beroepsgericht automotive onderwijs en training.

Technische specificaties en functies

Het trainingsbord is uitgerust met een CAN gateway 2.0 netwerksysteem dat bestaat uit:
– Dashboard
– Motor ECU
– Smart Key, ontstekingsmodule, slotmodule
– SRS Airbag ECU
– Centrale CAN Gateway module (ECU)
– Voor- en achterdeuren besturingsmodules
– Motoren voor het heffen van de
voor- en achterruiten – Schakelaars voor het heffen van de voor- en achterruiten

  • Alle componenten zijn aangesloten op het interne netwerk. Het netwerk wordt weergegeven als een diagram om beter te begrijpen;
  • De communicatie van de modules kan worden aangesloten of losgekoppeld door jumpers met banaanstekkers. Lage en hoge snelheid CAN-lijnen kunnen op de standaard worden losgekoppeld;
  • CAN-ontsnappingsdiagram met ingebouwde banaanstekkerjumpers voor metingen en simulatie van systeemstoringen;
  • Mogelijkheid om meer dan 10 systeemfouten te simuleren;
  • De raamhefmotoren zijn actief en worden bestuurd door schakelaars en deurbesturingsmodules via het CAN-gatewaynetwerk van de auto;


Diagnostiek en meting

Oscilloscoop/multimeter

  • De parameters van het systeem worden gemeten door verbinding te maken met de banaanconnector
  • Mogelijkheid om elektrische signaalparameters van systeemcomponenten te meten
  • Diagnose van de regeleenheid
  • Diagnose via OBD 16-pins diagnostische connector
  • Diagnose van alle gepresenteerde regeleenheden in het CAN-busnetwerk door automatisch te zoeken (afhankelijk van de mogelijkheden van het diagnosetool)
  • Diagnose van elke controlemodule afzonderlijk
  • Identificatie van de elektronische regeleenheid (ECU).
  • Foutcodes lezen/wissen
  • De parameters van het besturingssysteem weergeven (live data)
  • Actoren activeren (afhankelijk van de besturingseenheid)
  • Codering/configuratie van de besturingseenheid (afhankelijk van de besturingseenheid)

Ander

  • De standaard heeft een gesloten structuur – interne bedrading is niet zichtbaar
  • Stroomvoorziening: 12V vanuit de accu (niet standaard meegeleverd)
  • Afmetingen circa: (HxLxB) 1820x1360x500 mm
  • Netto gewicht ca.: 60 Kg
  • Gemaakt in de EU
  • CE-certificaat
  • Optionele accesoires
  • 12 V batterij
  • 220/12 V Voedingseenheid
  • Automotive oscilloscoop
  • CAN Netwerkanalysator
  • OBD-diagnose-scantool