• Leliestraat 1A Hattem
  • verkoop@brinktechniek.nl
  • 038 - 447 57 50
  • Leliestraat 1A Hattem
  • verkoop@brinktechniek.nl
  • 038 - 447 57 50

CR/EDC 15 Dieselmotorbesturingssysteem

Productnr.: 450.3. CR/EDC 15

Beschrijving

Beschrijving

• Volledig functioneel systeem
• Diagnose via OBD 16-polige diagnosebus
• Open contacten voor meetsysteemcomponenten en circuits
• Foutcodesimulaties

Common Rail-trainer met motorbesturingssysteem Bosch EDC 15C3-4.1 geïnstalleerd in een mobiel aluminium frame. Deze trainingsbordsimulator is speciaal ontworpen om technische studenten te helpen het systeem van Common Rail met dieselinjectie te begrijpen.

Het educatieve trainingsbord is gebaseerd op de OEM-componenten. Het geïntegreerde motorregelsysteem Bosch EDC 15 toont de verschillende bedrijfsmodi van het directe brandstofinspuitsysteem. Common Rail training board-simulator is een geweldig educatief hulpmiddel waarmee studenten de structuur van het motorbesturingssysteem kunnen leren, de componenten en bedrijfsmodi kunnen bestuderen, verschillende metingen, tests en andere diagnostische procedures kunnen uitvoeren. Voor technisch en beroepsonderwijs en -training in de auto-industrie.


TECHNISCHE SPECIFICATIES EN FUNCTIES

Geïntegreerd motorregelsysteem met directe dieselinspuiting
van Common Rail De stand bestaat uit twee delen: het ene is ontworpen om het werk van de hogedrukpomp en injectoren te demonstreren, het andere om het elektronische motormanagementsysteem te demonstreren; Beide delen zijn elektrisch met elkaar verbonden en werken als één systeem
Bewaking van de werking van het hogedrukbrandstoftoevoersysteem, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de hoeveelheid brandstoflek, de kwaliteit
van het sproeipatroon De instelbare luchtstroomsimulator demonstreert de functie van de massa-luchtstroommeter en de luchttemperatuursensor
Handmatige aanpassing van het toerental
van de krukas van de motorGeïntegreerde simulatoren maken het mogelijk om de parameters van de motortemperatuursensor
te wijzigen Geïntegreerde simulatoren maken het mogelijk om de parameters van de inlaatluchtdruksensor
te wijzigen Elektrisch bedradingsschema met ingebouwde banaanstekkerjumpers voor metingen en simulatie van systeemfoutcodes
Mogelijkheid om de veranderende bedrijfsmodus van elk systeemonderdeel
te bewaken Mogelijkheid om meer dan 20 fouten te simuleren door banaanstekkerjumpers
los te koppelenGeïntegreerde TFT-voltmeter geeft de spanning van de elektronische systeemcomponent weer:
– APPS1 Gaspedaalpositiezender I
– APPS2 Gaspedaalpositiezender II
– ACT Luchtvultemperatuursensor
– MAF Lucht – massaflowmeter
– FPS Brandstofhogedruksensor
– MAP Inlaatspruitstukdruksensor
– EGR Uitlaatgasrecirculatiepotentiometer
– CTS Motorkoelvloeistoftemperatuursensor
– FTS Brandstoftemperatuursensor


Diagnostiek en meting

OSCILLOSCOOP/MULTIMETER

De parameters van het systeem worden gemeten door ze aan te sluiten op de banaanconnector
Mogelijkheid om elektrische signaalparameters van elk systeemonderdeel (zoals sensor of actuator) te meten)

Diagnose

van de regeleenheid Diagnose door middel van OBD 16 – pin diagnoseconnector

Identificatie
van de elektronische regeleenheid (ECU) Foutcodes
lezen/wissen Weergave van de parameters van het besturingssysteem (live-gegevens)
Actuatoren activeren (afhankelijk van de besturingseenheid)
Codering/configuratie van de besturingseenheid


ANDER

De standaard heeft een gesloten structuur – interne bedrading is niet zichtbaar

Stroomvoorziening: 220/12 V
Afmetingen ca.: (HxLxB)
– Elektronisch deel (bord) 1820 x 1360 x 500 mm
– Mechanisch deel (trolley) 1500 x 800 x 500 mm

Netto gewicht ca.: 135 Kg
Made in EU
CE-certificaat


OPTIONELE ACCESSOIRES

Onderzoeksconsole voor 10 simulaties
van verborgen fouten Automotive oscilloscoop
OBD diagnostische scantool

Automotive trainingsapparatuur is een geweldig hulpmiddel voor professionele docenten en technici die helpt om studenten van technische vakken uit te leggen hoe processen in het dieselmotorbesturingssysteem CR/EDC 15 werken en de technologie ervan.