Dieselmotorbesturingssysteem (Bosch EDC15 C3.4.1) | MSCR01
Productnr.: 450.AE.MSCR01
Beschrijving
Een trainingsopstelling die Common Rail dieselinjectie inzichtelijk maakt.
Kernpunten:
- Volledig functioneel én mobiel systeem
- Diagnose via OBD 16-polige diagnose-bus
- Open contacten voor meetsysteemcomponenten en circuits
- Foutcodesimulaties
Deze common Rail-trainer op basis van het Bosch EDC15C3.4.1 motorbesturingssysteem is opgebouwd in aluminium frames en bestaat daarmee uit twee delen:
1. De hogedrukpomp en de injectoren
2. Het elektronische motormanagementsysteem
Beide delen zijn gesloten van opbouw, waardoor de interne bedrading niet zichtbaar is. Door middel van externe bedrading zijn ze elektrisch met elkaar verbonden en als één systeem inzetbaar voor diverse educatieve doeleinden.
Deze opstelling is gebaseerd op de OEM-componenten. Het geïntegreerde motorregelsysteem toont de verschillende bedrijfsmodi van het directe brandstofinspuitsysteem. Deze Common Rail trainer is een effectief educatief hulpmiddel waarmee (toekomstige) beroepsbeoefenaars het principe van een motorbesturingssysteem kunnen eigen maken. Zij kunnen de componenten en bedrijfsmodi bestuderen, verschillende metingen doen, testen en andere diagnostische procedures uitvoeren. Dit voor beroepsonderwijs, bedrijfsscholing en trainingen gerelateerd aan de auto-industrie.
Specificaties
- Bewaking van de werking van het hogedrukbrandstoftoevoersysteem van het sproeipatroon. (De hoeveelheid ingespoten brandstof, de hoeveelheid brandstoflek en de kwaliteit.)
- Instelbare luchtstroomsimulator die de functie van de massa-luchtstroommeter en de luchttemperatuursensor demonstreert.
- Handmatige aanpassing van het toerental van de krukas van de motor.
- Geïntegreerde simulatoren maken het mogelijk om de parameters van de motortemperatuursensor te wijzigen.
- Geïntegreerde simulatoren maken het mogelijk om de parameters van de inlaatluchtdruksensor te wijzigen.
- Elektrisch bedradingsschema met ingebouwde banaanstekkerjumpers voor metingen en simulatie van systeemfoutcodes.
- Mogelijkheid om de veranderende bedrijfsmodus van elk systeemonderdeel te bewaken.
- Mogelijkheid om meer dan 20 fouten te simuleren door banaanstekkerjumpers los te koppelen.
- Geïntegreerde TFT-voltmeter geeft de actuele spanning vanuit diverse sensoren weer:
- APPS1 Gaspedaalpositiesensor I
- APPS2 Gaspedaalpositiesensor II
- ACT Luchtinlaattemperatuursensor
- MAF Lucht-massaflowmeter
- FPS Brandstofhogedruksensor
- MAP Inlaatspruitstukdruksensor
- EGR Uitlaatgasrecirculatiepotentiometer
- CTS Koelvloeistoftemperatuursensor
- FTS Brandstoftemperatuursensor - OBD diagnose door middel van de 16-pins connector voor:
- ECU-identificatie en -configuratie
- Foutcodes uitlezen en wissen
- Live systeemgegevens bewaken
- Actuatoren activeren
Stroomvoorziening: 220/12 V
Afmetingen ca.: (HxLxB)
Elektronisch deel (bord): 1820 x 1360 x 500 mm
Mechanisch deel (trolley): 1500 x 800 x 500 mm
Netto gewicht ca.: 135 Kg
Made in: EU
CE-certificaat: Ja
Optionele accesoires
• Onderzoeksconsole voor 10 simulaties van verborgen fouten
• Automotive oscilloscoop
• OBD diagnostische scantool