• Leliestraat 1A Hattem
  • verkoop@brinktechniek.nl
  • 038 - 447 57 50
  • Leliestraat 1A Hattem
  • verkoop@brinktechniek.nl
  • 038 - 447 57 50

Heliocentris H2 car Fuel Cell Automotive Trainer

Productnr.: 350.6006

Beschrijving

Horizon Heliocentris car – Fuel Cell Automotive Trainer


De H2Hybrid Fuel Cell Automotive Trainer is de ultieme tool voor het verkennen van wetenschappelijke en technische concepten door praktische activiteiten met een werkende brandstofcelauto. Een indrukwekkend scala aan hardware, software en digitale curriculaire materialen zorgen voor urenlange activiteiten voor studenten van alles, van middelbare school beroeps-technisch tot universiteit-niveau engineering.


  • Ontwikkel nieuwe oplossingen voor het optimaliseren van de prestaties van de auto
  • Onderzoek de drie gebieden van energiemanagement
  • Begrijp hybride voortstuwingstechnologie en werk om de impact op het milieu te minimaliseren
  • Leer meer over data-acquisitie en ontdek hoe je grafieken en data verzameld vanuit de auto op de weg en op de bank kunt manipuleren, analyseren en interpreteren
  • Begrijp de verwachte prestaties van een brandstofcelsysteem en hoe u tot een optimale werking komt
  • Ontdek het verschil tussen verwachte prestaties en experimentele resultaten


Je hebt een waterstofbron zoals Hydrofill Pro nodig om de meegeleverde Hydrostik Pro cartridge met waterstof op te laden.


Brandstofcellen of batterijen – of BEIDE?

We horen vaak of brandstofcellen ooit op de markt zullen komen, of waarom er zoveel moeite wordt gedaan met brandstofcellen als batterijen het werk beter en goedkoper kunnen doen - en doe het nu. Sommige mensen zullen zelfs zeggen dat brandstofcellen het domste idee ooit zijn.

Bij Horizon geloven we dat elke technologie voor energieopslag anders is en een specifieke rol speelt. Er is geen winnaar; er is geen verliezer als het gaat om de confrontatie tussen batterij en brandstofcel. Beide zijn opslagapparaten voor elektrische energie, en het komt neer op de essentie van hoe deze verschillende apparaten werken. Batterijen kunnen enorm krachtig zijn met een zeer kleine vormfactor in vergelijking met een brandstofcel. Ze zijn ook veel goedkoper voor het vermogen dat ze leveren - en zullen dat waarschijnlijk altijd blijven. Hun laadefficiëntie is ook erg hoog, "waarom laad je niet gewoon een batterij op" is vaak waar we allemaal over lezen of horen.

Ja, batterijen kunnen veel vermogen (W) leveren vanuit een kleine vormfactor, maar ze kunnen geen erg hoge energiecapaciteit aan. De reden dat we elektrische auto's zien met zoveel batterijen erin, is om "actieradius" mogelijk te maken of om de stroomduur te vergroten (Watt x Uur of Wh). Dus om het verschil tussen brandstofcellen en batterijen te begrijpen, moet men de twee concepten Vermogen (W) en Energie (Wh) scheiden. Brandstofcellen zijn over het algemeen duurder voor het vermogen dat ze leveren in vergelijking met batterijen, en dat zullen ze waarschijnlijk ook blijven. De hoeveelheid energie of stroomduur (Wh) die ze kunnen leveren, kan echter aanzienlijk beter en ook veel goedkoper zijn.

Waar we mee zouden moeten komen, is dat batterijen moeten worden gebruikt om hoge stroombelastingen te leveren, en brandstofcellen niet.

Dan is er de supercondensator.

Supercondensatoren gebruiken een speciaal 'dubbellaags' diëlektricum om energie op te slaan. Een diëlektricum is gewoon een soort isolator die een intern elektrisch veld creëert waardoor elektrische energie kan worden opgeslagen. In een supercondensator zit een elektrolyt tussen twee geleiders. Op het punt waar de elektrolyt de geleider ontmoet, stoten de positieve ionen van de elektrolyt de elektronen van de geleider af, waardoor er twee lagen ontstaan ​​- de ene negatief geladen en de andere positief geladen. Tussen de twee lagen zitten 'gepolariseerde' deeltjes die perfect zijn om grote hoeveelheden energie op te slaan. Supercondensatoren kunnen tussen de tien en twintig keer zoveel vermogen leveren als gewone batterijen en hebben tussen de tien en honderd keer de energiedichtheid.

Telkens wanneer de stroombehoefte aan de brandstofcel te groot wordt, komt de condensator tussenbeide om de belasting te verlichten. In de praktijk betekent dit dat de brandstofcel zich concentreert op het leveren van vermogen wanneer de auto met een constante snelheid rijdt of wanneer de 'Speed ​​Lock'-cruisecontrol is ingeschakeld, terwijl de supercondensator de piekenergiebehoeften zoals acceleratie opvangen.

Dus de condensator is er om een ​​vermogensboost te geven, wanneer het waterstofsysteem niet genoeg vermogen heeft om te accelereren, maar levert de extra energiecapaciteit die condensatoren missen. Omdat de condensator zo spaarzaam en in zulke korte bursts wordt gebruikt, is het meer dan haalbaar dat de lader volledig milieuvriendelijk kan zijn. In voertuigen op ware schaal kunnen supercondensatoren ook elektriciteit opwekken uit de remenergie van het voertuig (regeneratief remmen), waardoor de efficiëntie van een motor die al 50% zuiniger is dan benzine-alternatieven.

Hybride voertuigen die op een combinatie van waterstof en een supercondensator rijden, hoeven geen compromis te zijn. In plaats daarvan kunnen hybrides een synthese zijn van twee verschillende soorten duurzame energie die samenwerken om een ​​veel efficiënter systeem te creëren.