• Leliestraat 1A Hattem
  • verkoop@brinktechniek.nl
  • 038 - 447 57 50
  • Leliestraat 1A Hattem
  • verkoop@brinktechniek.nl
  • 038 - 447 57 50

Motorbesturingssysteem MOTRONIC M 3.8.X (MPI) Educatieve trainer MSMPI01 AutoEDU

Productnr.: 450.3.MSMPI01

Beschrijving

Volledig functioneel systeem
? Diagnose via OBD 16-polige diagnosebus
? Open contacten voor meetsysteemcomponenten en -circuits
? Simulaties van foutcodes

De MOTRONIC M 3.8.X (MPI) trainer is geïnstalleerd in een verrijdbaar aluminium frame. Deze trainingsbordsimulator is speciaal ontworpen om technische studenten te helpen bij het begrijpen van het multipoint benzine-injectiesysteem (MPI) MOTRONIC M 3.8.X. De educatieve trainer is gebaseerd op Audi/VW OEM-componenten. Het geïntegreerde motorregelsysteem toont verschillende bedrijfsmodi van het brandstofinjectie-/ontstekingssysteem. De trainingsbordsimulator is een geweldig educatief hulpmiddel waarmee studenten de structuur van een motorregelsysteem kunnen leren, de componenten en bedieningsmodi kunnen bestuderen, verschillende metingen, tests en andere diagnostische procedures kunnen uitvoeren. Voor technisch en beroepsonderwijs en -training in de auto-industrie.

Technische specificaties en functies

Geïntegreerd motorregelsysteem met meerpunts benzine-injectiesysteem (MPI);
Bewaking van de werking van het brandstoftoevoersysteem, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de kwaliteit van het sproeipatroon, de brandstofdruk van de brandstofpomp;
De brandstofpomp is ingebouwd in een transparante tank, waardoor de werking ervan kan worden gezien;
Instelbare luchtstroomsnelheidssimulator demonstreert de functie van de massa-luchtstroommeter en luchttemperatuursensor;
Zichtbaar werkproces van bougies;
Gemakkelijke toegang tot hoogspanningsmetingen;
Handmatige aanpassing van het krukastoerental van de motor;
Mogelijkheid om het lucht/brandstofmengsel te wijzigen door de signaalsimulator van de zuurstofsensor;
Het trainingsbord heeft een compleet elektrisch bedradingsschema van het multipoint-benzineinjectiesysteem (MPI);
Elektrisch bedradingsschema met ingebouwde banaanstekkerjumpers voor metingen en simulatie van de systeemfoutcodes;
Mogelijkheid om meer dan 20 fouten te simuleren door banaanstekkerjumpers los te koppelen;
Diagnose en meting

Oscilloscoop/multimeter

De parameters van het systeem worden gemeten door ze aan te sluiten op de banaanconnector
Mogelijkheid om elektrische signaalparameters van elk systeemonderdeel (zoals sensor of actuator) te metenMogelijkheid
om het hoogspanningscircuit van het ontstekingssysteem te meten

Control unit diagnosis

Diagnose door OBD 16 ? pen-diagnoseconnector
Identificatie van de elektronische regeleenheid (ECU); Foutcodes
uitlezen/wissen Weergave van de parameters van het besturingssysteem (live data)
Activeren van de actuatoren (afhankelijk van de regeleenheid)
Aanpassing
van de gasklep Codering/configuratie van de regeleenheid

Ander

De standaard heeft een gesloten structuur ? interne bedrading is niet zichtbaar
Stroomvoorziening: 12V van de accu of voedingseenheid (batterij en voedingseenheid zijn niet standaard inbegrepen)
Afmetingen ca. (HxLxB): 1820 x 1360 x 500 mm
Netto gewicht ca.: 70 Kg
Made in EU
CE-certificaat

Optionele accessoires

Onderzoeksconsole voor 10 simulaties van verborgen fouten:
12 V batterij
, 220/12 V voeding,
OBD diagnostische scantool

Trainingsapparatuur voor auto's is een geweldig hulpmiddel voor professionele docenten en technici die helpen om studenten van technische vakken uit te leggen hoe processen in het motorregelsysteem MOTRONIC M 3.8.X (MPI) werken en de technologie ervan.