• Leliestraat 1A Hattem
  • verkoop@brinktechniek.nl
  • 038 - 447 57 50
  • Leliestraat 1A Hattem
  • verkoop@brinktechniek.nl
  • 038 - 447 57 50

Training wieluitlijning Educatief Trainer MSVAZ01 AutoEDU

Productnr.: 450.31MSVAZ01

Beschrijving

  • Wijziging van de ophangingshoeken op de voor- en achteras
  • Aanpassing van de teenhoek op de voor- en achteras
  • Aanpassing van de camberhoek op de voor- en achteras
  • Wijziging van de zwenkwielhoek, aanpassing van de wieg, aanpassing van het stuurhuis
  • Alle ophangingscomponenten zijn zichtbaar en eenvoudig instelbaar

Wielen en banden dienen apart besteld te worden!


Technische specificaties en functies

Belangrijkste functies:

De trainingsstandaard voor wieluitlijning bestaat uit een McPherson-type voorwielophanging en een multi-link achterwielophanging.

De voorwielophanging van het McPherson-type heeft 8 afstelpunten die het volgende mogelijk maken:

  1. Om de camber, de helling van de stuuras (SAI) en de zwenkwielhoeken aan te passen door de bovenste bevestiging van de schokdemper te verschuiven.
  2. Om de camber op 2 punten aan te passen.
  3. Om camber-, zwenkwiel- en SAI-hoeken aan te passen door de excentrische bout aan de voorkant op de voorste hendel te draaien.
  4. Pas de hoek van het zwenkwiel aan door aan de excentrische bout aan de achterkant op de voorste hendel te draaien. Door de excentrische bouten voor en achter te draaien is het mogelijk om de camber af te stellen.
  5. Om de teen af te stellen met de stuurstang.
  6. Pas de camberhoek aan door het wiel te verschuiven met een losgeschroefde onderste stang op de voorste hendel. Ook de hellingshoek van de stuuras verandert.
  7. De hoek van het zwenkwiel en de autobasis kunnen worden aangepast door het subframe los te maken en over de lengte te schuiven. De camberhoek en stuuras (SAI) van het voertuig kunnen worden aangepast door het subframe zijwaarts te schuiven.
  8. De stuurslotbout maakt het mogelijk om het stuurwiel en de stuurkolom vast te zetten om het stuurwiel in een stabiele positie te houden.

De multi-link ophanging achter heeft 3 afstelpunten, die het volgende mogelijk maken:

1) Om de teenhoeken (uitlijning) aan te passen door de onderste stang aan te passen;

2) Om de camberhoeken (uitlijning) aan te passen door de excentrische bouten op het bovenste niveau af te stellen;

3) Om de lengtepositie (wielbasis) van het wiel aan te passen door de voorste stang van de achterwielophanging af te stellen;

Diagnose en meting

* Met de wieluitlijner voor de afstelling van de ophangingsgeometrie is het mogelijk om deze metingen en instellingen te demonstreren:

  • Afstanden en diagonalen van de wielbasis
  • Asverschuiving ten opzichte van elkaar
  • Straal schrobben
  • Het spoor van Caster
  • Helling van de stuuras (SAI)
  • Breedte van het loopvlak
  • Lengte wielbasis
  • Voor- en achteras wielset terug
  • Rijhoogte (nul rijhoogte)
  • Positie van de centrale lijn
  • Werking van de tractielijn, stuwhoek
  • De hoek van het teenverschil
  • Draaicirkel (rolstraal)
  • Ander

* Afhankelijk van de mogelijkheden van de software van de wieluitlijner

De trainingsstandaard voor wieluitlijning is ontworpen voor het maken van demonstraties van de ophangingshoeken door gebruik te maken van alle soorten en technologie van wieluitlijners:

  • 3D-technologie Wiel Aligner
  • CCD-technologie wiel uitlijner
  • Mechanische wieluitlijner (linialen, touwen, lasers en enz.)

De beste en meest geschikte wieluitlijner is met 3D-technologie.

De autolift is niet nodig voor training en demonstratie omdat een open constructie van de trainingsstandconstructie het mogelijk maakt om van alle kanten verschillende metingen te zien en uit te voeren.

Ander

  • Wielen en banden dienen apart besteld te worden!
  • De trainingsstandaard voor wieluitlijning kan eenvoudig worden ingeklapt en geplaatst, zodat deze minimale ruimte in beslag neemt voor opslag en transport
  • De vooras is voorzien van hydraulische remmen
  • De wielen van de achteras kunnen worden geblokkeerd door borgbouten
  • Afmetingen ca. (HxLxB): Volledig uitgespreide basis 110 x 310 x 170 / Opgevouwen voor opslag 110x 165 x 170 (Staande standaard op de wielen) / Ingeklapt voor opslag 165 x 110 x 170 (Rechtopstaande standaard)
  • Netto gewicht ca.: 195 Kg
  • Gemaakt in de EU
  • CE-certificaat
  • Apparatuur voor technisch en beroepsonderwijs en -opleiding in de automobielsector.

Optionele accessoires

Wieluitlijning trainingsstandaard wielen en banden set:

  • Gereviseerde wielen R14/R15 x 4 stuks (4×100)
  • Nieuwe banden 195/55 R 14/R15 x 4 stuks


Link

Wheel alignment training Educational Trainer MSVAZ01 | AutoEDU (automotivetrainingequipment.com)